Concurs Smart Kids

In acest an se utilizeaza urmatoarele versiuni pentru Smart Notebook v 11.1 – v 18

SMART Board este cea mai prezentă şi integrată tabla interactivă din România. Prin intermediul ei se pot aplica cele mai moderne mijloace didactice care ajută la pregătirea şi predarea materialelor şcolare îmbunătăţind totodată procesul de învăţare.

Tabla interactiva SMART Board reprezintă o metodă eficientă ce poate fi integrată în învăţământ, şedinţe, prezentări sau sesiuni de training, transformând orice spaţiu într-un cadru interactiv.

Extrem de uşor de folosit, tabla interactivă se conectează (prin port USB) la orice computer, ce poate rula platforme variate (WINDOWS, UNIX, MAC), acesta fiind la rândul lui cuplat  la un video proiector. Prin intermediul suprafeţei senzitive de pe tablă orice aplicaţie aflată pe calculator poate fi activată şi controlată în totalitate prin simpla atingere a tablei. Software-ul din spatele tablei interactive se remarcă prin simplitatea în utilizare, este disponibilă în 34 de limbi străine şi se livrează împreună cu SMARTBoard.

Cu o experienţă de 20 de ani în domeniu, SMART Tehnologie este producătorul numărul unu mondial de table şi sisteme interactive pentru mediul educaţional.

În judeţul Timiş sunt deja prezente un număr însemnat de table interactive SMART Board, şi din acest motiv este imperios necesar organizarea unui concurs „SMART KID” la care pot participa elevii şi profesorii care utilizează această tehnologie.

          OBIECTIVELE PRINCIPALE ALE CONCURSULUI SMART KIDS:

  1. promovarea şi utilizarea softurilor educaţionale în învăţământul preuniversitar din euroregiune;
  2. cunoaşterea şi evaluarea la nivel local/judeţean a lecţiilor concepute de profesori şi parcurse de elevi;
  3. evaluarea şi verificarea experienţei în domeniul interactivităţii formatelor digitale;
  4. ofertă educaţională pentru profesori şi specialişti în scopul introducerii şi utilizării tehnologiilor moderne in predare;
  5. polarizarea unui număr cât mai mare de lecţii interactive folosind smartboard-ul în cadrul scolii ;
  6. formarea la elevi a tehnicilor de utilizare a smartboard-ului;
  7. consolidarea tehnicilor de predare utilizând smartboard-ul.

 

Având în vedere diversitatea temelor şcolare, se impune o stabilire a tipologiei de care se va ţine seama în cadrul jurizărilor.

          Din punct de vedere al ariei de adresare şi al conţinutului, ele se împart în  următoarele secţiuni:

  1. Secţiunea I PRIMAR – Clasele PREGĂTITOARE – IV, aplicaţii pe tabla smart / aplicaţii grafice.
  2. Secţiunea II GIMNAZIAL – Clasele V-VIII,   Soft educational;
  3. Secţiunea III LICEU – Clasele IX-XII,   Soft educational;
  4. Secţiunea IV – Aplicaţii pentru dispozitive mobile.

SECŢIUNEA  I – PRIMAR:

– cuprinde aplicaţii realizate cu ajutorul tablei smart / programe de grafică.

Aplicaţiile se vor aduce pe suport magnetic şi se vor instala în ziua desfăşurării competiţiei, între orele 8 şi 9, de către fiecare participant beneficiind de sprijinul tehnic al unor persoane desemnate de comisie în cazul în care se solicită acest lucru, pe staţiile de lucru desemnate.

Fiecare elev va avea 5 – max 10 minute la dispoziţie pentru a prezenta lucrarea.

Echipa este formată din maxim 2 elevi. În cazul în care lucrarea este realizată de doi elevi, fiecare îşi va prezenta aportul personal în cadrul lucrării, apoi urmează discuţii.

SECTIUNEA II SI III – GIMANIZIU ŞI LICEU

Pentru produsele de Software Educaţional trebuie să se definească domeniul si tematica, tehnicile implementate, nivelul utilizatorilor cărora se adresează, suportul hardware şi software necesar folosirii.

Aplicaţiile se vor aduce pe suport magnetic şi se vor instala în ziua desfăşurării competiţiei, între orele 8 şi 9, de către fiecare participant beneficiind de sprijinul tehnic al unor persoane desemnate de comisie în cazul în care se solicită acest lucru, pe staţiile de lucru desemnate.

Aplicaţia va fi prezentată sub forma de executabil şi sursă. Elevii au la dispoziţie 5-10 minute pentru a prezenta lucrarea.

Echipa este formată din maxim 2 elevi. În cazul în care lucrarea este realizată de doi elevi, fiecare îşi va prezenta aportul personal în cadrul lucrării, apoi urmează discuţii. La secţiunea soft educaţional nu intră prezentări Power Point.

ETAPE ŞI ACTIVITĂŢI:

  • 1 noiembrie 2018 – lansarea şi anunţul organizării concursului;
  • 5 decembrie 2018 – data limită pentru înscriere:

ÎNSCRIEREA LA CONCURS

Cadrul didactic are un rol deosebit în coordonarea lucrării de concurs. Şcolile vor intra în concurs în luna noiembrie. Înscrierea se realizează la adresa  http://smart-kids.ro   până, cel tarziu, în data de 5 decembrie 2018.

Înscrierea elevilor se  realizează online. Vă rugăm ca înscrierea elevilor să se realizeze de către profesorii coordonatori.       

Vă rugăm să realizaţi la nivelul unităţii şcolare o etapă de calificare pentru această fază de concurs astfel încât să concuraţi cu cele mai bune lucrări.

CONCURSUL PROPRIU ZIS

Juriul va fi format din 4-7 persoane (inspectori de specialitate, profesori, specialişti IT, persoane publice) numiţi de inspectorul şcolar de specialitate informatică. 

LOCUL DE DESFĂŞURARECOLEGIUL NAŢIONAL C.D. LOGA TIMIŞOARA

DATA 08.12.2018

AGENDA: 

ora 8 – 10:00 sosirea participanţilor, instalarea aplicațiilor;

ora 10:00 -19:00  – desfăşurarea consursului.

 

DATA 09.12.2018

ora  10 – festivitatea de premiere

CRITERII DE EVALUARE

  • UTILIZAREA TEMEI CONCURSULUI (15 p)
  • UTILIZAREA SOFTULUI ASOCIAT TABLEI INTELIGENTE (10p)
  • PREZENTARE (10p)
  • CONŢINUTUL ŞTIINŢIFIC (15p)
  • CONCEPTE ŞI IDEI NOI ABORDATE (15p)
  • ORIGINALITATE (10p)
  • DESIGN (15p)

FORME DE STIMULARE ŞI RECOMPENSĂ

  • diplome;
  • popularizarea rezultatelor în presa locală;
  • premii din partea sponsorilor.

 

Documente